Superwizja pracy własnej
Dla kogo
Superwizja stanowi ważny element procesu rozwoju kompetencji osób zajmujących się profesjonalnym pomaganiem innym. Superwizję rozumiemy jako proces uczenia się i ciągłego rozwoju zawodowego służący wzmacnianiu umiejętności poprzez poszukiwanie źródeł trudności w pracy i możliwości ich pokonania. Jest to profesjonalny dialog, w którym omawiane są kwestie poznawcze, emocjonalne i etyczne wynikające z trójstronnej relacji pomiędzy klientem, pracownikiem i placówką, umożliwiający praktykom refleksję nad ja kością swej pracy.
Wymagania
Podstawą pracy superwizyjnej są konkretne doświadczenia pracy z klientem wymagające przyjrzenia się z różnych perspektyw.
Cele
Podczas superwizji uczestnik ma możliwości przedyskutowania problemów, planów i strategii dotyczących relacji z klientem. Superwizja zapewniania możliwości uczenia się i rozwijania większej świadomości swojego wpływu i związanej z nimi odpowiedzialności w relacji. Są to warunki, w których ma szanse rozwijać się wiara w swoje możliwości, kreatywność, wnioski dotyczące stosowania nowych narzędzi i sposobów pracy. Superwizor dostarcza również wsparcie emocjonalnego, daje przestrzeń do dyskutowania źródeł satysfakcji lub braku satysfakcji z pracy, pomaga w rewidowaniu nadmiernych obciążeń pracą i zmierzeniu się z emocjami pojawiającymi w związku z tematami pracy klientów. rozpoznawanie przekraczania swoich indywidualnych i profesjonalnych granic kompetencji w sposób, który mógłby wpłynąć negatywnie na pracę; dyskutowanie sposobów radzenia sobie z wpływem sytuacji osobistych na wykonywaną pracę; zapewnienie stosowania zasad dotyczących higieny pracy